Blogi. Ajankohtaista. Vieras kynä.
Lohkoketjut ja ekosysteemit
Liiketoiminnan ekosysteemi –termiä on käytetty jo vuodesta 1996. Silloin amerikkalainen tutkija James F. Moore julkaisi teoksensa ” The Death of Competition: Leadership and strategy in
Idea ja empatia
Helsingin yliopiston Myötätunnon mullistava voima -hankkeen tutkimusryhmä on selvittänyt vuodesta 2015 alkaen miten myötätunto vaikuttaa yrityksissä. Tulosten mukaan myötätunto asiakaskohtaamisissa sekä jopa yrityksen työyhteisön myötätuntoinen
Asiakkaan kokema arvo on uusi kilpailuetu
Vapaassa markkinataloudessa menestyminen perustuu ainakin teoriassa siihen, että osaa olla jonkun mielestä paras vaihtoehto johonkin tarpeeseen. Siis kilpailuetuun. Käytännössä on kyse kyvystä erilaistaa jokin liiketoiminnan
Kokemuksia koetusta arvosta
Liiketoiminta perustuu arvon tuotantoon. Yritykset ovat parempia ja huonompia toteuttamaan asiakkaan tavoittelemaa arvoa. Asiakas pyrkii valitsemaan ja olemaan lojaali yritykselle, joka on paras hänelle. Tämä